Breathelast – Maluri

images_articles_recenzii_BreathelastMaluri 48 vizualizări

Probabil un material pe care l-am asteptat cu multa nerabdare in acest an a fost cel al formatiei BREATHELAST, un proiect consacrat al underground-ului romanesc din ultimii ani. Din ceea ce stiu formatia a fost activa in acest an din punct de vedere al concertelor, si a ramas, asa cum multi stiam, un important bastion pentru alte formatii mai putin cunoscute, deoarece ea promoveaza, cu fiecare ocazie in parte, anunturi si vesti noi legate de acestea.

Foarte pe scurt, Breathelast a lansat la sfarsitul lunii octombrie noul EP, intitulat “Maluri”. Noul disc este o noutate atat pentru trupa, cat si pentru ascultatorii sai, pentru ca cele doua piese noi sunt primele compuse in totalitate in limba romana. Acestea sunt, de asemenea, o apropiere mult mai evidenta de un alt gen de muzica, neexplorat pana acum de formatie, si aici ma refer la alternative rock/metal, cu foarte mici influente de grunge. Mai mult decat atat, “Maluri” este si primul material pe care Breathelast il lanseaza cu ajutorul unei noi case de discuri, anume Universal Music Romania. Si sa nu uit, se pare ca sunt multe noutati, „Maluri” este si primul material in care noul basist, Adrian, isi face debutul.

Esential, noul EP contine doua piese noi: “Maluri” si “Intuneric”. Prima melodie beneficiaza de trei variante: una acustica, una electrica si un remix, iar cea de a doua este in intregime acustica. Varianta acustica a piesei “Maluri” este si preferata mea de pe noul material: imi place foarte mult cum trupa a integrat pasaje de blues peste acordurile de chitara acustica, in armonie cu sunetul ritmat al tobei. Varianta electica a piesei se intoarce la stilul consacrat al trupei: riff-uri antrenante, taiate, voce care umbla pe diferite tonalitati, drop-uri alternate de armonii. A treia piesa, “Intuneric” abordeaza o atmosfera mult mai lenta, mai lina, deoarece contine cateva acorduri sobre, ireprosabile, care ofera expresivitate odata cu inserarea vocii; nu stiu de ce, dar de fiecare data ascult aceasta piesa, mi se pare ca am dat de melodie nelansata de Alice In Chains sau Breaking Benjamin, ca cat de similar suna. Urmeaza remixul realizat de Lazerface, care a preluat vocea de pe varianta electrica a piesei “Maluri” si a schitat o melodie electro, care se asemana foarte mult cu compozitiile Silent Strike.

In concluzie, “Maluri” este un material bun, care nu dezamageste ascultatorii Breathelast. Astept in viitor primul album al trupei, care sper din tot sufletul ca va aparea, pentru ca merita enorm pentru munca depusa pana in present. Daca doriti sa ascultati noul EP, o puteti face AICI.

“Maluri” tracklist:

01. Maluri (Acustic)
02. Maluri (Electic)
03. Intruneric
04. Maluri (Lazerface remix)

Breathelast. ROOTS and DARK WATERS Session Foto: Miluta Flueras http://facebook.com/miluta7  Keep up with the (^^^) : Sinking Ships video : http://youtu.be/NokRBl9Vp14 Styx Lyric video : http://youtu.be/qerdmoYx2R0  "Split it Out" release w/ Cap De Craniu : https://splititout.bandcamp.com/  http://WWW.BREATHELAST.COM http://www.youtube.com/user/Breathelast http://www.facebook.com/Breathelast http://twitter.com/#!/breathelast http://www.myspace.com/breathelast https://soundcloud.com/breathelast http://www.tumblr.com/blog/breathelast  ------------------------------------------------------------  !!! Support local bands !!!