Days of Confusion – ‘’Yin & Out’’ (recenzie album)

811 vizualizări

O aparitie inca recenta pe scena metal autohtona, DAYS OF CONFUSION, a lansat pe data de 1 Martie albumul de debut intitulat ‘’Yin & Out’’. Contine single-uri lansate constant incepand cu 2012 dar si multe alte piese ce debuteaza odata cu acest consistent album ce se desfasoara pe o durata de mai bine de o ora. Este imbucurator faptul ca scena romaneasca imbratiseaza tendintele, segmentarile si directiile inca noi din evolutia metal-ului oferind diversitate ascultatorilor diferitelor sub genuri.

Una dintre aceste directii inca noi ale metal-ului il reprezinta Djent-ul, un sub gen din ce in ce mai popular, dar inca in continua dezvoltare cu tot mai multe formatii noi alegand sa ii ofere tribut cariera muzicala. Aparitia acestui gen muzical ii este atribuita, in general, suedezilor din formatia Meshuggah, un grup cu identitate inconfundabila pe scena care, probabil, fara sa realizeze au dat startul unui intreg val de formatii influentate de muzica lor.

‘’Yin & Out’’ reprezinta un efort complet ce aduce propriul tribut Djent-ului dar nu este strain si de alte influente precum metal core-ul si, poate mai putin, groove metal-ul. Auzim un sunet placut, instant digerabil, cu mari sanse de deschidere catre publicul larg si, prin urmare, o posibila punte de lansare catre aparitii pe scena straina.

Albumul este marcat pe majoritatea pieselor de foarte multe ruperi de ritm, treceri bruste de la momente usoare la sunete mai agresive atat in instrumental cat si in voce. Auzim insa si o graduala si armonioasa tranzitie intre bucati soft si cele de natura mai heavy. Reflectand unul din aspectele Djent-ului ‘’Yin & Out’’ introduce ascultatorul in foarte multe riff-uri taiate, scurte dar si sunete continue, groase ce reprezinta partea mai rara, dar prezenta, de groove.

Adesea chitara tace pentru a prima vocea oferind foarte multe momente atmosferice, de ecou, oarecum o melancolie, dar si piese unde nu mai auzim nici voce unde primeaza calatoria interpretabila de fiecare ascultator. De exemplu piesa ’’Abis’’.

Concluzionand ‘’Yin & Out’’ reprezinta un succes si, fara indoiala, o sa fie indragit de iubitorii genului. Putin repetitiv pe alocuri dar ceea ce primeaza este atentia, munca si dragostea evidenta investita de membrii trupei in realizarea acestui album. As mai mentiona ca fanii muzicii celor de la Deftones pot de asemenea gasi in acest album influente corespunzatoare.

Recomand ‘’Kagemusha’’ ca si highlight si cu siguranta o piesa cu mare potential live.

Traklist:

1. Yin: Confession