Dirty Shirt: „Rock-ul e o cultura care nu cunoaste granite!”

107 vizualizări

DIRTY SHIRT, una dintre cele mai apreciate formatii autohtone de metal, a trait o experienta pe care nu foarte multe trupe locale au ocazia sa o „guste”. Este vorba despre un turneu international prin 3 tari importante pentru scena metal europeana: Franta, Germania si Belgia.

Cum era de asteptat, viziunea trupetilor asupra realitatilor din lumea muzicii grele s-a schimbat. Turneul a avut un impact major asupra formatiei si i-a facut pe artisti sa ajunga la niste concluzii foarte relevante pentru grupurile romanesti de metal, dar si pentru fani.

Acum cu venirea toamnei, Dirty Shirt se pregateste pentru un alt eveniment important: Maximum Rock Festival, unde vor canta alaturi de nume importante de pe scena internationala cat si din Romania. My Dying Bride, Samael, The 69 Eyes, Leaves’ Eyes, Atrocity, God The Barbarian Horde, Vespera, Goodbye To Gravity, Abigail si Psycho Symphony fac parte din line-up-ul celui mai mare fest al sezonului rece.

Avand in vedere povestile bogate acumulate in ultimul an de catre metalistii de a Dirty Shirt, Maximum Rock Magazin i-a convocat pe baieti la un interviu despre toate cele petrecute, dar si despre „shock-rock”, noul album si dualitatea „strainatate/acasa”.

Citeste rezultatul convorbirii noastre cu Mihai Tivadar (chitara/clape) mai jos.

Dirty-Shirt-FreakShow-CD

Cum te schimba, ca muzician si ca om, un turneu in strainatate? Experimentezi un soc cultural atunci cand te intorci in tara, la vechile rivalitati, la aceleasi probleme etc?
E o experienta extraordinara faptul de a cunoaste lumea din mediul rock din alte tari: public, trupe, organizatori, sali. Faptul ca in trecut am mai colaborat cu trupe din strainatate si am mai intalnit publicul din Vest (turnee in Romania cu formatii din Franta, Canada sau Ungaria sau participari la festivaluri din Franta sau Germania) probabil ca a atenuat socul cultural. Insa e clar ca acest turneu ne da „cheful” de a continua aceasta aventura si cu mai multa intensitate (de altfel turneul din aceasta toamna in Romania a fost decis dupa experienta din strainatate).

Am inteles ca ati organizat acest turneu fara ajutorul unui „intermediar” – agentie de booking, impresar etc. Ati facut-o din spirit de fronda?
E combinatie intre doi factori. Pe de o parte in timp ne-am dezvoltat „capacitatile” de organizare dar si reteaua in miscare, si am considerat ca suntem capabili sa organizam acest turneu. Pe de alta parte, cautarea unei agentii de booking serioase, care sa accepte un asemenea proiect ar fi ingreunat mult organizarea turneului. Astfel, pentru noi a devenit evident ca cea mai buna solutie e „do it yourself”. In cele din urma, se pare ca a fost o alegere buna, turneul fiind foarte reusit din toate punctele de vedere (inclusiv logistic si financiar).

Care a fost concertul vostru preferat din cele 9 si de ce?
E greu de ales un concert preferat, deoarece la fiecare concert dam totul pe scena si publicul simte asta. De exemplu ne-am simtit excelent si in cluburi mici unde exista o proximitate puternica intre trupa si public. Daca totusi ar fi sa aleg un concert, probabil ar fi cel din Grenoble, deoarece la acel concert s-au reunit toate conditiile unui concert extraordinar: public numeros si foarte primitor, o sala exceptionala cu conditii tehnice ireprosabile, o organizare ca la carte. Pentru cei interesati, am urcat pe canalul nostru youtube, filmarea integrala a concertului (cu o camera fixa).

Cum difera publicul de afara de publicul autohton?
Rock-ul e o cultura care nu cunoaste granitele, si asta se vede si la public. Din punctul meu de vedere, sunt foarte multe asemanari, publicul e deschis si dornic sa petreaca si sa se simta bine la concerte. Exista totusi diferente: publicul in Vest e mai numeros si mai dornic sa sustina miscarea, cumparand Cduri, tricouri, etc.

Daca ar trebui sa alegeti intre a canta numai afara, sau a canta numai in tara, pentru ce ati opta?
Imposibil de ales intre cele doua deoarece nu vom renunta niciodata la fanii de acasa dar in acelasi timp, dupa ce am „gustat” din ceea ce se intampla dincolo, vrem sa continuam.

Videoclipul „Saraca Inima Mea” este foarte curajos pentru piata video din tara – avem BDSM, manechine alternative, o poveste horror/industriala. Ce v-a inspirat?
Videoclipul a fost realizat de Cristian Balanean (chitarist in trupa) avand o libertate totala de exprimare, deoarece membrii trupei nu apar in videoclip. Prin urmare, a facut o interpretare personala a versurilor, in care toate metaforele au fost transformate in realitate. Faptul ca ambianta e „diferita” de ceea ce se vede la televizor tine de viziunea artistica a realizatorului:

Va place sa socati? Mai poate soca prin ceva o formatie rock intr-o tara in care se arata la TV toate atrocitatile posibile?
Sincer, chiar nu ne place sa socam. Chiar si in videoclipul „Saraca Inima Mea”, am incercat sa evitam imagini gratuite, care au ca scop sa socheze audienta (nu apar prim planuri sexuale, nici sange abundent). Toate imaginile provocatoare sunt cu scop pur artistic. Si inafara de acest videoclip, imaginea trupei e mai degraba „cuminte”. Binenteles ne exprimam ideiile si opiniile prin muzica noastra, insa nu cred ca putem intra (inca) in categoria trupelor de soc.

Dupa „Saraca Inima Mea”, noul videoclip Dirty Shirt – Ride, e intr-un ton foarte diferit, si se adreseaza unui public larg. De unde ideea unui clip alaturi de rideri mountainbike?
Initial clipul „Ride” era prevazut inainte de „Saraca Inima Mea”, insa logistic a luat mai mult timp. Am avut sansa sa il cunosc personal pe Samuel Decout, responsabil de imagine (foto si video) la prestigioasa marca de mountainbike Commençal. Cum ambianta si conceptul piesei „Ride” sunt compatibile cu atitudine „free rider”, i-am propus sa realizam un videoclip impreuna. Proiectul a fost prezentat si acceptat de conducerea firmei. In primavara am realizat filmarile cu muzicienii in Romania si pe parcursul anului Sam a colectat o „biblioteca” de filmari cu pilotii Commencal in diferite locuri din lume. Aditional, a realizat filmari speciale pentru clip in Andora. Pentru noi, aceasta colaborare a reprezentat o oportunitate excelenta de a ne face cunoscuta muzica unui public larg din intreaga lume (in primele 3 zile, clipul a avut peste 25.000 de vizualizari pe diferitele canale video unde a fost postat).

Vorbiti-ne despre planurile de viitor. What’s next for Dirty Shirt?
Deja, anul acesta agenda e bine incarcata: lansarea videoclipului „Ride” cu un turneu in tara, incluzand participarea la Maximum Rock Festival. Pentru noi, 2013 e clar cel mai activ an din istoria trupei: lansarea unui album nou (cel mai bine primit de public si presa in istoria trupei), un turneu cu peste 40 de concerte, 4 videoclipuri, participari la mai multe festivaluri importante din Romania, etc. In mod natural, ne dorim sa continuam pe aceasi traiectorie, si e foarte probabil sa prelungim turneul de promovare a albumului si in 2014, avand mai multe oportunitati atat in Europa de Est cat si in Europa de Vest. E posibil sa mai realizam inca un videoclip, poate doua (mai sunt inca piese de pe album care „cer” videoclip 🙂 ). Insa in paralel, am inceput deja lucru pentru un material nou: avem conceptul si idei de piese. Probabil vara viitoare vom lucra intensiv pe finisarea pieselor si inregistrarea de machete si pe urma vom decide daca vom incerca sa realizam albumul independent sau printr-o casa de discuri. In functie de acest lucru, vom putea decide perioada si locurile de inregistrare si productie a noului album.

Veti canta la editia de anul acesta a MR Festival, alaturi de nume prestigioase. Pe cine vreti sa vedeti cel mai tare din line-up?
Personal, trupa preferata e My Dying Bride. De aceea sunt foarte bucuros ca vom canta in aceasi seara cu ei.

Reprezinta acest eveniment un moment deosebit pentru voi?
Cred ca pentru orice trupa rock din Romania, participarea la Maximum Rock Fest ar fi o onoare si o oportunitate. Suntem nerabdatori sa urcam pe scena TurboHalle si sa intalnim publicul din Bucuresti in conditii tehnice exceptionale, alaturi de trupe excelente.

Un mesaj pentru toti fanii vostri si pentru cei care vor veni la MR Fest.
Miscarea rock trece printr-o perioada nu foarte nefasta si de aceea e nevoie de sprijinul publicului, atat pentru trupele din Romania cat si pentru organizatorii de evenimente: mergeti la festivaluri si concerte, cumparati albume si tricouri. Toti cei implicati depun eforturi (financiare si timp) foarte mari dintr-o pasiune, si fara sustinerea publicului, sansele sunt mari ca acestea sa renunte. KEEP IT DIRTY !!!

************
Reamintim ca organizatorii MAXIMUM ROCK FESTIVALvin in sprijinul fanilor muzicii rock si metal, a celor care doresc sa participe la ambele zile de festival, pastrand pretul la abonamentele individuale la valoarea de 160 lei. Mentionam ca acestea, dupa data de 4 octombrie, aveau valoarea de 175 lei.

Afis-MR-Fest-2013 2

Bilete pentru o singura zi:
90 lei: pana la data de 04 octombrie – Sold Out
100 lei: in perioada 1 – 24 octombrie
115 lei: pentru ziua de 25 octombrie
125 lei: pentru ziua de 26 octombrie

Abonamente:
Abonamente CIUC MUSIC LIVE MUSIC (3 pers) la pret special: 299 lei Sold Out!

Abonamente individuale:
145 lei: pana la data de 4 septembrie – Sold Out!
160 lei: in perioada 24 octombrie
175 lei: in perioada 1-24 octombrie
200 lei: in perioada 25-26 octombrie

Biletele si abonamentele se pot achizitiona deja din reteaua Eventim (Magazinele Germanos, Orange, Vodafone, Domo, librariile Carturesti, Humanitas si online pe www.eventim.ro). O lista cu toate magazinele din tara unde gasiti bilete pentru acest concert se poate vedea AICI.

IMPORTANT: Se mai pot castiga pass-uri meet & greet pentru formatiile The 69 Eyes, My Dying Bride, Atrocity, Leaves’ Eyes etc. Pentru aceasta cei interesati trebuie sa trimita un email la festival@maximumrock.ro (subiect: Meet and greet MRF) in care, pe langa numele complet, codul de bare al biletului si data achizitiei, trebuie sa numeasca si formatia la care doresc sa participe la meet & greet.

****************
Organizatori: Promusic Events & Xlab Solutions
Eveniment recomandat de: Maximum Rock si sustinut de Ciuc Premium
Producator: Nelu Brindusan
Contact: festival@maximumrock.ro


Comentează primul

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată.


*