Eluveitie – Origins

78 vizualizări

Greu de crezut ca mai exista rockeri pe la noi prin tara care sa nu fi auzit de ELUVEITIE. Folk/pagan metalul in Romania era, candva, un lux pe care putini si-l permiteau dar acum genul este din ce in ce mai popular!

Proiectul a fost infiintat cu 12 ani in urma, in Elvetia, de catre un artist ambitios pe numele sau Chrigel Glanzmann, solist si multi-instrumentist al formatiei. De atunci si pana acum, au fost lansate sase albume: Spirit (2006), Slania (2008), Evocation I: The Arcane Dominion (2009), Everything Remains [As it Never Was] (2010), Helvetios (2012), Origins (2014).

Interesant de mentionat este ca fanii se asteptau la continuarea albumului Evocation I: The Arcane Dominion. Specificul acestuia era strict folcloric, fara influente metal sau de alta natura. Anul trecut, umblau pe internet zvonuri ca Eluveitie lucreaza la Evocation II, un album mai spiritual, mai patrunzator si mai rafinat, insa, daca intr-adevar au lucrat sau vor lucra la el, ramane de vazut.

Cert din punct de vedere auditiv este Origins. Un album interesant, bunicel, dar care te roaga sa-l asculti de mai multe ori, ca sa nu tragi concluziile prea devreme. La numai doi ani dupa ce a aparut Helvetios, noul disc calca pe urmele precedentului si fara sa gresim l-am putea intitula Helvetios II.

Albumul are un tracklist bogat format din 16 piese, reprezentand o auditie de peste 50 de minute. Coperta albumului semnifica ciocanul lui Sucellos, reperul fiind o statuie reprezentativa galico-romana gasita in Franta. Doua piese au fost lansate ca single-uri, mai precis King si Call of the Mountains, cea din urma fiind inregistrata in mai multe limbi.

Celtos si Carry the Torch sunt melodiile cantate in galica si partial in engleza. Piesele sunt sumbre, tura aceasta lipsind luptele epice dintre gali si romani, insa predomina pustietatea si salbaticia, Origins cantand despre cum s-au stabilit celtii in Elvetia zilelor noastre.

Cunostintele solistului Glanzmann in materie de civilizatie antica sunt de apreciat si datorita acestora putem compara albumul cu o adevarata epopee. Origins si Eternity sunt simetrice, puse la inceput si la final, iar Nothing si Ogmios sunt intermezzo-urile albumului, la fel cum am putut intalni si in Helvetios.

Personal apreciez mai mult prima jumatate a pieselor, From Darkness, Celtos, The Call of the Mountains fiind cu totul deosebite. Annei Murphy i-au fost repartizate melodiile Celtos si Vianna pentru vocea principala, pe celelalte fiind scream sau backing vocal.

Albumul trebuie ascultat cap coada si cu versurile in fata, scolareste. Cu toate acestea, Origins ramane o lansare semnificativa in genul folk/pagan metalului si are toate sansele sa fie considerat cel mai bun album al anului, concurand cu Yav de la Arkona, Erdentempel de la Equilibrium sau Kaptein Kaos de la Trollfest.

Nu stiu daca voi ajunge sa ascult Origins cu aceeasi sete cu care am ascultat Helvetios, dar, oricum ar fi, este vorba despre Eluveitie, o formatie care stie sa cante si care nu dezamageste publicul; o formatie care apreciaza calitatea scenica si compozitionala mai mult decat banii.


Comentează primul

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată.


*