Krepuskul – „Hybrid” (recenzie album)

230 vizualizări

Îmbinând echilibrat elemente din sfera metal-ului mai mult sau (mult) mai puţin extrem, Krepuskul ne oferă cu „Hybrid” o creaţie muzicală organică şi originală, în ciuda sau poate tocmai datorită unui sunet de ansamblu relativ tradiţional. Nu vorbim aici despre reinventarea roţii, ci despre întâlnirea între părţi de groove foarte bine stăpânite şi riff-uri death-metal integrate firesc în structura pieselor. Vocea este foarte în faţă, iar sunetul instrumentelor cu suficient spaţiu, în ciuda distorsului puternic. În ceea ce priveşte părţile vocale, nu avem parte de growl tradiţional şi greu inteligibil, ci de o abordare care, cu mici părţi de screaming, urlete sonore, pasaje scandate dar şi momente de rock clasic „murdar” lasă în urmă o senzaţie de familiaritate atât de caracteristică unui filon cu totul lipsit de pretenţii de ermetism. Chitarele formează coloana vertebrală a pieselor, cu riff-uri, balans şi câteva porţii zdravene de solo-uri old school, în care melodia întâlneşte virtuozitatea („The Disciples”, „The Limits of Hate”). Avem chiar şi nişte vagi reminiscenţe de black melodios, pe aceeaşi „The Limits of Hate”, de pildă, dar esenţial este că muzica celor de la Krepuskul nu sună ca un puzzle sonor, ci ca o realizare coerentă, în care mijloacele de expresie variată slujesc unui scop comun. Spre final lucrurile lâncezesc un pic, unele piese tind să aibă aerul de „umplutură” (sau să se prelungească inutil, fără să adauge nimic expresiei, vezi „Psychotherapy”), în schimb ultimul cântec, „Awake”, ne readuce pe linia unui album pe care practic îl sintetizează, făcând din autorii lui una dintre vocile demne de luat în seamă în peisajul rock-ului autohton şi poate nu numai.

Tracklist
1. OCD (Let’s Start a War)
2. Hybrid High Breed