Muzică – brand – logo: povestea de succes din spatele lor – anii ’70 (partea a III-a)

417 vizualizări

Articol realizat de Costi Drăghici

(Cea de-a doua parte a articolului poate fi citită aici: Muzică – brand – logo: povestea de succes din spatele lor (partea a II-a)

AEROSMITH

Numele este derivat din titlul romanului „Arrowsmith„, scris în 1925 de romancierul american Sinclair Lewis.

Toboșarul Joey Kramer a declarat că în școală scria „aerosmith” pe toate cărțile și caietele sale. Numele i-a venit atunci când a ascultat albumul „Aerial Ballet(1968) al lui Harry Nilsson.

Majoritatea după amiezilor, „băieții răi din Boston” și-o petreceau drogați în fața televizorului urmărind reluările serialului Three Stooges. În una din zile, după terminarea unui episod, Kramer sugerează Aerosmith pentru numele trupei formată din cei cinci. Ceilalți nu au fost de acord, mai ales că au crezut că este vorba de romanul  „Arrowsmith” pe care au trebuit să-l citească în liceu. „Nu, nu Arrowsmith” ci „A-E-R-O… Aerosmith” Și așa a rămas pentru că celorlalți le-a plăcut conotația de putere și mai ales după ce luaseră în calcul alte două nume: The Hookers și Spike Jones.

Când chitaristul Raymond Tabano a părăsit Aerosmith după numai un an, nimeni nu a realizat „moștenirea” lăsată în urmă, și asta deoarece el a fost artistul din spatele logo-ului „înaripat” al celor din Boston. Celebrul logo a apărut pe albumul „Get Your Wings(1974) și reprezintă un vulture cu aripile întinse ce parcă se desprind din litera „A” centrată. Numele grupul apare dedesubt, scris în stil psihedelic.

De atunci, logo-ul a evoluat într-o potrivire mai strictă, cu numele parcă prins în ghearele acvilei. Cu un efect corespunzător atrăgător, logo-ul este un simbol de libertate și mișcare care continuă să reprezinte trupa.

Încă de la primul album, „Aerosmith(1973), toate albumele de studio sunt realizate în aceeași componență. Există totuși un album, „Rock In a Hard Place(1982), când Joe Perry a fost înlocuit pentru scurt timp de Bradley Whitford.

VAN HALEN

Frații de origine olandeză Eddie și Alex Van Halen formează la începutul anilor 70 în Pasadena, California, trupa The Broken Combs. Pentru a se face cunoscuți, distribuie flayere prin liceele locale și imediat ce au început să câștige în popularitate își schimbă numele în The Trojan Rubber Co. În 1972, Van Halen formează Genesis, dar cum în Anglia exista încă din 1967 celebra trupă Genesis, se stabilesc la Mammoth. În 1974 își schimbă numele oficial în Van Halen. Potrivit vocalistului David Lee Roth, ideea i-a aparținut, simțind că trupa are nevoie de un nume puternic ca Santana (este vorba de trupa mexicano-americană a lui Carlos Santana).

Logo-ul este desenat în 1978 chiar de către frații Van Halen și este format din două aripi metalizate ce pleacă din inițialele bolduite „VH”.

Fanii au observant că acesta se aseamămă cu celebrul logo Harley-Davidson, așa că putem să spunem că cei de la Van Halen sunt un fel de rideri ai rock-ului.

Începând cu albumul „5150(1986), atunci când vocalistul Sammy Hagar îl înlocuiește pe „veteranul” David Lee Roth, apare un logo nou, 3D, cu linii curbate în loc de cele două aripi.

Vechiul logo reapare pe albumul „A Different Kind of Truth(2012), unde pe lângă cei doi frați apare la bass Wolfgang Van Halen, fiul lui Eddi.

Logo-ul a devenit atât de cunoscut încât apare și într-unul din episoadele celebrului serial South Park, atunci când la Jerusalem se rezolvă diferentele prin unirea Creștinismului, a Iudaismului și Islamului sub un singur simbol, cel al celor de la Van Halen care apar pe scenă și interpretează celebrul „Jump„.

KISS

Fiind în căutarea unui nume, vocalistul Paul Stanley sugerează KISS. Atunci când bateristul Peter Criss a menționat că a făcut parte dintr-o trupă numită Lips, Stanley spune ceva de genul „How about KISS ?” („Ce spuneți de KISS ?„).

Chitaristul Ace Frehley a creat logo-ul cu cei doi „SS” ca fulgerele atunci când a înlocuit vechiul nume Wicked Lester de pe afișul clubului unde performau cu KISS.

Ulterior, Paul Stanley  amintește că a ales numele KISS și pentru că „suna periculos și sexy în același timp” și este considerat „unul dintre cele mai vechi și mai puțin periculoase lucruri folosite vreodată (e drept, după spălarea mâinilor„.

În 1973, Paul Stanley a desenat logo-ul pe o coală de hârtie cu un creion și o riglă. Deoarece l-a făcut „din ochi”, cei doi „SS” au ieșit înclinați, ca două fulgere. A rămas așa deoarece „regula noastră numărul unu este întotdeauna fără reguli!

Logo-ul are un degrade de roșu la galben care reflectă efectele pirotehnice ale trupei folosite în timpul concertelor.

Logo-ul nu a fost lipsit de controverse; cei doi „SS” sub formă de trăznete se asemănă izbitor de mult cu cei folosiți de trupele naziste Schutzstaffel în cel de-al doilea război mondial și, mai recent, de neonaziști. Din acest motiv pe albumele editate în Germania cele două fulgere apar drept două litere normale, „SS”.

În concerte, cei patru membrii KISS poartă cizme cu tocuri înalte, modă preluată de la Slade, costume și machiaje stridente de tip Kabuki, motiv pentru care au circulat zvonuri cum KISS ar fi inițialele de la „Knights In Satan’s Service„.

KISS a negat în mod constant acest lucru subliniând că „trupa nu este alcătuită din personaje ale răului, asta fiind de-a dreptul ridicol„.

Va urma!

 

 


Comentează primul

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată.


*