Sepultura – ”Machine Messiah” (recenzie album)

332 vizualizări

‘’Machine Messiah’’, ultimul album de studio al celebrei formatii braziliene SEPULTURA, este un punct de culminatie in cariera acestor muzicieni. Ca si compozitie muzicala debordeaza de incredere si inca de la prima piesa acest aspect este evident. Formatia iese adesea din zona de confort si nicaieri nu este mai clar decat pe piesa ce deschide albumul, ‘’Machine Messiah’’. Ritmul este lent, pe alocuri melodic, auzim clean voice dupa care, pe la jumatatea piesei, evolueaza catre riff-uri mai agresive dar care isi pastreaza contributia melancolica la una dintre cele mai distincte piese din intreaga discografie a formatiei.

Dar este, totusi, un album Sepultura si nicaieri nu este mai evident pe ‘’I am the enemy’’, piesa ce combina stilul inceput inca din 1993 de Thrash Metal si Death Metal cu elemente de hardcore. De altfel, ‘’I am the enemy’’ prezinta mare varietate in aproximativ cele doua minute si, pe langa mixul de genuri mentionate mai sus, auzim blast beat-uri, un solo excelent si deja clasicul breakdown. Este o piesa perfecta pentru a trezi publicul si nu ne mira faptul ca este compozitia ce a deschis concertele din recentul turneu European al trupei.

Urmeaza ‘’Phantom self’’, piesa ce a primit si un video clip de promovare inainte de lansarea oficiala a albumului. Auzim sunete noi pentru intreaga discografie a trupei pe intro dupa care este evident de pe la jumatatea piesei efortul formatiei de a se concentra pe clasicele sale influente Thrash Metal. Technical thrash metal de altfel, stil care continua pe parcursul albumului si pe alte piese dar, in special, pe piesa pur instrumentala intitulata ‘’Iceberg dances’’. Este piesa pe fundalul careia auzim si clape clasice de rock extrase parca din anii ’70 si, din nou, avem astfel momente care reflecta increderea trupei in propriul talent prin incercarea de experimente noi. Si merge.

Sepultura, catalogata, in linii mari, ca Death/Thrash Metal nu a fost niciodata straina de influentele evidente de groove metal, piesa ‘’Resistant Parasites’’ fiind un exemplu categoric in acest sens combinand ritmuri lente in mare parte cu riff-uri simple dar de o greutate aparte.

Fara intentia de a analiza fiecare piesa in parte as mai mentiona ca si highlight ‘’Vandals Nest’’, piesa ce reprezinta probabil cel mai ilustru tribut adus Thrash Metal-ului de pe intregul album. Si este, de altfel, unul dintre desele momente in care este clar talentul tanarului tobosar alaturat trupei acum cativa ani. Vorbind de talent albumul se simte ca rezultatul natural al unui efort colectiv dar, poate mai evident ca niciodata, il simtim pe Andreas Kisser la apogeul sau, fiind un instrumentist ajuns la desavarsire muzicala.

Concluzionand, e foarte greu sa gasesti elemente negative acestui album. Nu toate piesele au aceeasi calitate muzicala si structura de exceptie insa nu exista piesa slaba.

‘’Machine Messiah’’ reprezinta punctul de culminatie in era post ‘’Arise’’ si are toate ingredientele sa fie recunoscut ca cel mai bun album Sepultura din 1991 incoace.