Vulture Industries, Hteththemeth / 15.11.2017, Flying Circus, Cluj-Napoca

311 vizualizări

Formația norvegiană VULTURE INDUSTRIES, una dintre cele mai apreciate apariții ale underground-ului european pentru publicul din România, a lansat la finalul lunii septembrie un album nou, intitulat „Stranger Times”. Cu această ocazie, trupa a organizat un turneu prin Europa, iar printre evenimentele anunțate, au fost incluse trei apariții și în țara noastră: în data de 15 noiembrie în Cluj-Napoca, în data de 16 noiembrie în București și în data de 21 noiembrie în Timișoara.

Astfel, am participat aseară la primul dintre aceste evenimente, cel care a fost organizat în clubul Flying Circus din centrul orașului Cluj-Napoca. Seara a fost deschisă de brașovenii de la Hteththemeth, o surpriză plăcută a underground-ului din România, întrucât aceasta s-a remarcat prin lansarea unui album bine primit de public, intitulat „Best Worst Case Scenario”. Totodată, albumul beneficiază și de un concept special, bine dezvoltat, care poate fi văzut ca un scenariu al unei vieți pline de visare, sau ca o coloană sonoră a unui film imaginar. Mai mult decât, trupa a participat la festivalul Wacken din Germania, via WOA Metal Battle România, și chiar la preselecțiile pentru Eurovision. Palmaresul bun pentru formație a fost demonstrat și aseară la concertul susținut cu o mică întârziere, în fața unui public numeros: prestația a început cu apariția instrumentiștilor pe scenă, îmbrăcați aproape la fel, fiecare purtând o mască pe față. Tonul teatral a fost accentuat de apariția solistului Lao Kreegan, care pe parcursul setlist-ului a devenit un dirijor pentru colegii săi, dar și pentru cei din public care au savurat din primele rânduri concertul. Sunetul a fost bun, nu excelent, pentru avalanșa de structuri ritmice, armonii și pentru vocea de fundal a chitaristului Robert Cotoros. Am ascultat piese de pe ultimul album, precum „You Are My Last Girlfriend” sau „Light Lies”, dar și melodii noi, care probabil vor fi incluse într-un viitor material discografic. Deși Hteththemeth a trecut de mai multe ori prin Cluj-Napoca și pe la diferite festivaluri, acesta a fost pentru prima dată când am reușit să îi văd live, și pot să spun că am fost plăcut surprins de prestația avută.

După retragerea brașovenilor de pe scenă, la scurt timp și-a făcut apariția trupa Vulture Industries, fără bateristul Tor Helge Gjengedal, care a fost înlocuit de un alt membru, temporar. Formația a lansat un album nou, „Stranger Times”, un disc foarte bun, o continuare fidelă a stilismului avangardist din spatele monumentalului „The Tower”, lansat în anul 2013. Concertul de aseară a fost pentru mine unul puțin mai complicat, întrucât am fost efectiv uimit de show-ul pe care trupa l-a susținut acum doi ani la Rockstadt Extreme Fest, care din punctul meu de vedere s-a apropiat de perfecțiunea unui concert corect realizat. Așteptările mele au fost foarte mari și au fost satisfăcute de „mica piesa de teatru modernă” de aseară, fiind o capodoperă a reprezentației în armonie cu conceptele și structurilor pieselor live. Spectacolul de cabaret metalic a fost condus de solistul Bjørnar Nilsen, care și-a adunat toată energia pe care a transmis-o prin mișcări diverse de dans publicului. Setlist-ul a debutat cu piese de pe ultimul material, „Stranger Times”: „Tales Of Woe” și „Strangers”, urmate apoi de cele mai bune compoziții de pe „The Tower”: „The Pulse Of Bliss”, „Lost Among Liars” sau „Blood On The Trail”, ultima din această listă fiind, după spusele lui Bjornar Nilsen, cântată pentru prima dată în România. Nebunia artistică a fost accentuată de respectivul norvegian și prin contactul său cu publicul: Bjornar a coborât, a luat două cutii de depozitat sticle de bere, s-a urcat pe ele și a animat atmosfera. Mai târziu a coborât din nou de pe scenă pentru a cânta față în față cu diverși spectatori, iar la final, în timpul piesei „Blood Don’t Eliogabalus”, cu un mic strop de curaj, a traversat într-un ritm hipnotizant de două ori clubul cu câțiva fani în șir indian. Susținuți de un public destul de energic care a fost mai receptiv către melodiile vechi, ceva mai inteligent compuse față de cele noi, trupa a sunat bine și a avut un spectacol căruia nu am ce-i reproșa.

În concluzie, evenimentul susținut de cele două formații mi s-a părut extrem de reușit și bine organizat, amândouă apariții reușind să îmi creeze senzația pe care de multe ori o caut cu nesăbuință: dorința de a mai vedea în continuare viitoarele lor show-uri, desigur, dacă voi mai avea ocazia.


Comentează primul

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată.


*