Adrian Tăbăcaru: „Compun atunci când sunt inspirat, atunci când sunt acordat cu acea energie subconștientă” (Interviu)

Interviu realizat de către Bogdan Pavaloi / DrumStage

În această primăvară, DrumStage se întoarce pe scenă din Quantic, pe 18 martie cu noi demonstrații live ale unor toboșari de excepție.  Ediția “Kick The Spring” va fi cea mai complexă ediție indoor, din care nu vor lipsi expozițiile, show-urile de lumini și nu în ultimul rând, o serie de toboșari excepționali.

Astăzi stăm de vorba cu Adrian Tăbăcaru, cunoscut pentru activitatea sa în trupa de TAINE și membru fondator al trupei de electro/world/jazz SOUPTRIP, dar și pentru maniera complexă în care își aranjează spectacolele.

Salut, Adi și bine ai revenit la DrumStage. Ce ne pregătești de această data pentru 18 martie?

Salut. În primul rând mulțumesc pentru invitație, mă bucur că fac parte și în acest an la un eveniment care crește atât de frumos de la o ediție la alta. Sunt onorat să fiu pe scenă alături de prieteni, de artiști minunați.

Pregătesc un recital conceptual, inspirat din realitate ce ne înconjoară pe toți, un recital în care starea contează mai mult decât orice.

Cum obișnuiesc în ultima vreme, colaborez cu mulți artiști din diferite zone pe care îi apreciez foarte mult. Îi am ca invitați pe colegii de la SOUPTRIP, Adrian Buciu și Mandela Gajol, pe Tom Brânduș, pe Andreea Țimiraș, pe foștii mei colegi de la Taine, Petre Iftimie și Alexei Nichiforof, pe Andrei Popa și Maria Hojda, Dragoș Crețu, Maria Ivan Gurzu și nu în ultimul rând, Paul Grigoriu.

Ce se va întâmplă pe plan artistic după plecarea ta din Taine? Vei lansa un nou proiect sau te vei concentra pe o carieră solo?

Am predat ștafeta unui tânăr în care am încredere, Teo Popp care se va integra foarte bine în noua formulă Taine și sunt sigur că pe următoarele piese își va marca personalitatea artistică proprie.
Am ales să mă concentrez în principal pe o carieră solo. Lucrez de un an la o operă rock, în care colaborez cu foarte mulți artiști, actori și muzicieni români și străini. Opera se numește “Lucifer” și are la bază versurile poemului filozofic “Luceafarul” de Mihai Eminescu, tradus în engleză de către Dimitrie Cuclin.

În același timp, colectivul Souptrip face parte și el din ocupațiile mele actuale, pregătind cel de-al doilea album.

Adi, din câte am văzut noi, percuția joacă unul dintre cele mai importante roluri. Ai studiat acest instrument în aproape toate formele sale și continui să îl descifrezi.

Crezi că ne poți da o definiție a tobelor? (n.r. așa cum vezi tu instrumentul, ce reprezintă pentru tine, cum te raportezi tu la el, un fel de definite mai puțin academică, venită din ce simți tu când te gândești la tobe).

Pentru mine tobele și muzica în general înseamnă în primul rând vindecare, sunt elementele care mă ajută sa mă conectez cu o energie superioară, o energie la care nu mulți au acces stând ancorați în cotidian.

La fiecare show ai câte un element nou, fie auditiv sau vizual. Cum decurge la tine actul creator? De unde îți iei inspirația? Și după cât timp consideri că o piesă este gata pentru live?

Mă inspir din ce se întâmplă în jurul meu, mă inspir din ce mi se întâmplă mie sau prietenilor mei. Mă inspiră o stare în care sunt sau de multe ori mă pun într-o anumită stare că să fiu inspirat…asta vine și cu bune și cu rele. 🙂

Compun atunci când sunt inspirat, atunci când sunt acordat cu acea energie subconștientă, dar cu siguranță nu sunt altceva decât un traducător care traduce o stare, o energie în limbaj muzical accesibil tuturor.

Am piese începute anul trecut, dar și piese la care lucrez câteva săptămâni. De obicei atunci când am un concept stabilit, cum este de exemplu DrumStage, știu ce vreau, știu în ce zonă muzicală vreau să merg și atunci lucrez două, trei luni fără oprire, timp în care Micky, iubita mea soție nu mă mai recunoaște și vreau să-i mulțumesc că are atât de multă răbdare cu mine.

Dacă m-aș concentra numai pe creație muzicală poate că ar dura mai puțin, dar formatul recitalelor mele din ultima vreme a căpătat o formă în care nu am rolul doar de compozitor și interpret ci și de artist video și de designer de lumini. Îmi place ce fac și îmi dedic toate resursele acestui lucru iar rezultatul sunt sigur că o să fie apreciat.

Anul trecut ai participat la un festival asemănător cu DrumStage în Polonia. Poveste-ne puțin despre această experiență.  

Sigur. Se numește Warsaw Drum Festival și am fost invitat să susțin recitalul de închidere a celor două zile în care percuționiști, toboșari, profesioniști și entuziaști au avut parte de workshop-uri de tobe, cursuri și lecții de percuție, concursuri și expoziții ale principalilor producători de instrumente de percuție.

A fost o experiență extraordinară în care am fost tratat că orice artist, pe toate planurile, începând de la organizarea profesionistă până la seriozitatea și punctualitatea tuturor.

Am rămas în legătură cu organizatorii evenimentului și este foarte probabil ca o viitoare reprezentație a operei “Lucifer” să aibă loc alături de o orchestră din Varșovia anul viitor.

Ce albume ți-au atras atenția în 2016 dacă vorbim despre partea de tobe?

Nu știu sa răspund. 🙂

Având în vedere evoluția stilurilor, și rapiditatea cu care se consumă ele ca și trenduri, așa cum avem exemplul stilului djent, cum crezi că se va transformă muzica metal? O să fie incredibil de tehnică sau invers?

Am observat următorul lucru: Poți face solo-uri de două note și să transmiți mai multă emoție decât ai cânta virtuos timp de 3 ore fără să te oprești. Dacă un chitarist tânăr spre exemplu poate umple o partitură cât să pună în primejdie cultura de bușteni din Vrancea, evoluția acestuia ar avea că rezultă concentrarea și canalizarea talentului în a transmite mai de grabă un mesaj decât prea multă informație pe care nu o reține nimeni.

Cu cât înaintezi în vârstă, cu atât numărul de note de pe partitură este diminuat până când descoperi esența, după care mori. 🙂

Îți mulțumim, Adi, pentru răspunsuri și să ne vedem cu bine pe 18 martie pe scena din Quantic la „DrumStage – Kick The Spring”.

Cu plăcere. Mulțumesc și eu.

afis-drumstage-2017_1

DrumStage „Kick the Spring”, ediția a V-a va avea loc în data de 18 martie în club Quantic din București, iar biletele pentru acest eveniment pot fi cumpărate online de pe www.ambilet.ro.

photo credits: Miluță Flueraș


Comentează primul

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată.


*