Am o trupă la început de drum, cum fac un comunicat de presă?

Repetition of rock music band. Bass guitar player, electro guitar player and drummer behind the drum set. Rehearsal base
553 vizualizări

Nu-i așa că ai vrea să-ți promovezi trupa, dar un instagram și un facebook nu-s de ajuns și parcă n-ai băga bani în reclame? E ok, ai ajuns unde trebuie: Maximum Rock îți spune ce ar trebui să conțină un comunicat de presă ca să convingi presa online să te promoveze!

În primul rând, ce-i ăla un comunicat de presă?

Fără cuvinte pompoase și cât se poate de simplu, comunicatul de presă e un text informativ menit să promoveze o anumită chestie – în cazul trupelor – cum ar fi un concert, o lansare de album, un videoclip, un single, o schimbare în componență sau orice noutate legată de formația ta. Orice noutate e o ocazie de promovare!

Cum alcătuiesc un comunicat de presă pentru trupa mea? 

E simplu. Ai nevoie de următoarele chestii, dar mai ales folosește diacritice!

  • titlu – exemplu: Gogu & Prietenii Săi lansează albumul”Cățeluș cu părul chel”
  • o introducere scurtă, dar care să prindă la public
  • câteva paragrafe despre ceea ce promovați (album, concert, single, videoclip etc) + link către piese, videoclip, eveniment etc
  • câteva rânduri despre trupa ta (anul formării, localitatea, genul muzical, membri, alte albume/piese/concerte/colaborări/premii etc până la momentul respectiv)
  • 1-3 fotografii clare cu trupa
  • coperta albumului promovat/posterul concertului/un visual pentru single etc în funcție de caz
  • link-uri către muzica voastră și pagini oficiale (facebook, instagram, spotify, soundclound, bandcamp etc)
  • scrie-l cu times new roman sau arial 12, spațiere între rânduri de 1.5, alinere justify, iar titlul cu același font, dar mai mare și pe centru; asta nu mai are relevanță odată postat de site-urile alese pentru că fiecare site are formatare text proprie, dar dă bine din punct de vedere vizual și dovedește că vă luați în serios ca trupă și oameni

Cât de lung trebuie să-l fac? 

De obicei un comunicat plăcut vizual are în jur de jumătate de pagină sau o pagină A4 de text. Două rânduri în care spui „salut eu și trupa mea am lansat piesa asta uite un link” nu se consideră un comunicat de presă, deoarece restul informațiilor trebuie căutate de editorul care se va ocupa de știre, ceea ce ia timp, mai ales dacă trupa n-are informațiile publicate pe niciuna dintre paginile de socializare.

L-am făcut, cum îl trimit acum?

Asta-i partea cea mai simplă: caută site-urile de știri care vrei să te promoveze sau care crezi că te-ar promova. La secțiunea „contact” cu sigurantă vei găsi un e-mail destinat comunicatelor de presă sau știrilor. Dacă nu e ceva specific, alege-l pe cel care spune contact[@]blablabla, cineva trebuie să-ți vadă mail-ul. Strânge cât mai multe adrese de mail și fă o listă cu ele.

În corpul e-mailului saluți frumos, spui doar câteva cuvinte despre trupa ta și ce conține comunicatul, mulțumești anticipat că așa dă bine și te semnezi la final. Evident, totul cu diacritice.

Exemplu: Bună ziua, [enter aici] Numele meu este Ghiță Cizmulescu și sunt chitaristul trupei Gogu & Prietenii Săi din Brașov. În curând vom porni în turneul de promovare al albumului nostru de debut, „Cățeluș cu părul chel”. Am atașat un comunicat de presă și câteva fotografii cu trupa, respectiv afișul turneului. Mulțumim anticipat și o zi faină în continuare. 

În cazul în care mailul este trimis de pe un mail oficial al formației – exemplu: gogusiprieteniisai[@]gmail.com – nu este neapărat nevoie să se prezinte cel ce scrie. Poți zice doar „Suntem formația X din orașul Y” și e suficient.

Important: atașează comunicatul într-un fișier .doc sau .pdf alături de fotografii, niciodată nu-l scrie direct în corpul mail-ului! Unii trec cu vederea acest lucru, dar nu toți sunt atât de binevoitori, mai ales cu trupele mici.

TIPS:

  • un mail oficial al formației dă mai bine decât ghitacizmulita[@]yahoo.com
  • chiar dacă nu promovezi muzică nouă, lasă mereu 2-3 linkuri la piesele tale
  • la final lasă și un număr de telefon + nume, cine știe când se ivește o ocazie
  • mereu scrie cu diacritice și fără spațiu înainte de semnul de punctuație (ex. salut , eu sunt X !)
  • când comunicatul e legat de un videoclip nou, dă cât mai multe detalii posibile: regizor, echipă de filmare/montaj, actori etc
  • când comunicatul e legat de piese noi, spune cine a mixat, produs, masterizat și unde s-a întâmplat asta, dar și cine a scris versurile, cine a compus, cum v-a venit ideea etc
  • mereu pune noutățile în prima jumătate a textului, abia apoi informațiile suplimentare despre trupă
  • când promovezi un turneu, spune locația exactă (locul, orașul, județul), data și celelalte trupe care cântă înainte sau după tine
  • poți face un newsletter special pentru asta și nu trebuie să stai să atașezi fișiere și să explici de ce ai dat mail (dacă nu te descurci singur sau trupa ta încă nu are un site oficial, dar nu vrei nici să te complici, poți apela la diferite platforme ca sendmachine)

De ce trebuie să am toate aceste lucruri într-un comunicat de presă?

În primul rând, formația ta va face o impresie bună: noi, cei din presă, vom ști că sunteți serioși și destul de maturi pentru a vă purta de grijă. În al doilea rând, un comunicat complex are șanse mai mari pentru că editorul nu este nevoit să caute alte informații, linkuri și poze pentru a întregi știrea și a nu da prost la public nici site-ul, nici formația și nici editorul.

 


Comentează primul

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată.


*