Goodbye To Gravity, pregătită pentru o nouă etapă!

1.713 vizualizări

GOODBYE TO GRAVITY este unul dintre motivele pentru care ne-am pastrat credinta in metalul romanesc.

Formatia originara din Bucuresti reprezinta un produs foarte reusit, care contine toate ingredientele pe care ar trebui sa le insumeze o trupa metal de succes: are un sound modern, look-ul este mereu impecabil iar muzicienii implicati in grup sunt devotati mestesugului lor.

Trupa, formata din Andrei Galut – voce, Alex Pascu – bas, Vlad Telea – chitara, Bogdan Lavinius – tobe si Mihai Alexandru – chitara, va concerta pe data de 26 aprilie in Club Colectiv din Bucuresti, evenimentul reprezentand primul show live din capitala pe 2015. Alaturi de Goodbye To Gravity vor urca pe scena formatiile Crimena si Mindcage Escape.

In acest moment, GTG munceste din greu la materialele promotionale care vor insoti viitoarea lansare discografica, programata pentru toamna acestui an. Desi muzicienii sunt foarte ocupati, Alex Pascu si-a facut timp sa ne raspunda la intrebari si, astfel, a iesit un interviu foarte interesant cu una dintre cele mai iubite formatii romanesti de metal.

Alex ne-a vorbit despre noul album, despre cum a fost inregstrat acesta, despre starea rockului in Romania, dar si peste hotare si despre artistii care l-au inspirat in ultima vreme.

Goodbye-To-Gravity

„Ne-am dorit un disc cu o identitate proprie, un disc cu un sound epic, 3D, care sa ii dea senzatia ascultatorului ca este ‘in mijlocul actiunii’’

Concertul de pe 26 aprilie este primul pe 2015 in Bucuresti. Ati pregatit ceva special? Aveti asteptari deosebite de la acest eveniment?
Sigur ca avem! Am asteptat ceva vreme pentru a ne reintoarce pe scena, tocmai din cauza ca simteam ca trebuie sa oferim ceva nou celor care vin sa ne vada. Asa ca am pregatit in premiera câteva piese noi-noute de pe noul disc, la care am lucrat pe parcursul anului 2014. Reactia publicului la noile piese va fi un prim barometru care ne va arata cum este perceputa ’noua directie’, un test pe care il asteptam cu nerabdare. Va fi prezenta si o noua scenografie, care, speram, va oferi o atmosfera aparte show-ului nostru.

Veti urca pe scena alaturi de invitatii vostri speciali: Crimena si Mindcage Escape. Ce v-a facut sa alegeti aceste doua trupe?
Mindcage Escape este o trupa pe care am descoperit-o prin intermediul chitaristului lor, Iulian. Mi-a prezentat muzica lor si i-am spus ca ar fi cool sa facem impreuna un concert la un moment dat. De Crimena am auzit de la bunii nostri prieteni din Avatar, care sunt tot din Craiova, si suntem bucurosi ca au acceptat invitatia.

Lucrati la un nou album. Cum merge acest proces? Cam in ce faza sunteti?
Materialul audio, dupa mai bine de un an de munca, este, in sfarsit, gata, iar acum lucram la materialele promotionale care vor insoti albumul (clipuri, artwork etc).

Din punct de vedere al sound-ului, cum ati descrie discul?
Daca ar fi sa folosesc un singur cuvânt, ar fi ‘mare’. Daca primul disc a fost un hibrid fericit de idei, insa o constructie fara un plan anume, un ‘cut and paste’ din diferite linii melodice, versuri si riffuri pe care le-am strâns de-a lungul anilor, materialul de pe noul album a fost gândit mult mai unitar – stiam pentru ce compunem. Dupa trei ani de cântat live, ne cunosteam foarte bine posibilitatile si aveam o idee clara despre sound-ul pe care vrem sa il obtinem. Ne-am dorit un disc cu o identitate proprie, un disc cu un sound epic, 3D, care sa ii dea senzatia ascultatorului ca este ‘in mijlocul actiunii’. Muzical vorbind, nu stiu daca cineva isi imagina un disc GTG ‘mai pop’, insa va asigur ca este fix in directia opusa. Nu vor lipsi, bineinteles, hook-urile caracteristice pentru GTG, insa totul este dus la un cu totul alt nivel (credem noi, mai inalt) si lucrat cu o atentie la detaliu deosebita.

Vorbiti-ne despre videoclipul pe care il aveti in plan. Va prezenta o melodie de pe viitorul album?
Saptamana trecuta am terminat filmarile pentru primul single de pe noul disc. Este un proiect ambitios, care acum intra in faza de editare si postproductie. Am filmat timp de trei zile, in trei orase diferite (una dintre locatii fiind chiar in strainatate). O echipa de peste 30 de oameni a fost implicata in aceata productie.  Suntem mega-incantati de ce a iesit, dar si foarte nerabdatori sa vedem produsul final. Pe noi ne-a dat pe spate toata experienta si sper ca si publicul sa fie impresionat de rezultat.

„Daca cineva isi imagina un disc GTG ‘mai pop’, va asigur ca este fix in directia opusa!”

Cine va fi implicat in procesul „tehnic” al discului? Lucrati tot cu un producator strain?
De partea de productie muzicala m-am ocupat tot eu, iar albumul a fost inregistrat (la fel ca primul disc) la studiourile Traian 150. Pentru ca am avut o idee clara despre sound-ul la care ne doream sa ajungem, procesul de inregistrare a fost mult mai rapid si mai inchegat decat la primul album. Incercând sa impingem calitatea sunetului cât mai sus, ne-am hotarat sa mixam albumul intr-un studio cu consola analogica, lucru din ce in ce mai putin folosit in productiile audio moderne, in special din cauza bugetelor restrânse. Diferenta intre sunetul analogic si cel mixat doar digital este semnificativa. Este, daca imi permiti analogia, ca atunci când te uiti la un film pe TV acasa versus experienta aceluiasi film in cinema. Pentru cei ‘neinitiati’ interesati de aceasta tema, recomand documentarul lui Dave Grohl ‘Sound City’.

Am luat legatura cu Kostas Kalimeris, un cunoscut inginer de sunet grec – si totodata ownerul studioului Black Rock din Santorini (www.blackrock-studios.com) -, un studio ‘world class’, premiat de Audio Pro Magazine in 2009 ca cel mai bun nou studio din lume, unde am avut posibilitatea sa folosim o minunata consola SSL si tone de scule outboard extrem de bune – dar si costisitoare – o combinatie care, din pacate, nu exista intr-un studio din România. Din fericire am putut book-ui studioul pentru o saptamana, ceea ce ne-a permis, lucrând aproximativ 11 ore pe zi, sa terminam, cu Kostas ‘la butoane’, mixajul celor 10 piese.

Pentru masterizarea albumului am apelat initial la un prestigios inginer din LA, cu care, din pacate, nu am putut ajunge la un rezultat satisfacator. Dupa lungi cautari, Jacob Hellner, producatorul celor de la Rammstein ni l-a recomandat pe Svante Forsbäck de la studioul Chartmakers din Helsinki, care a reusit sa obtina exact sound-ul pe care ni-l doream.

Screen Shot GTG

Foto: Black Rock Studios, Santorini. De la stanga la dreapta: Kostas Kalimeris (mix engineer), Alex Pascu (bass/producer/engineer), Andrei Galut (lead vocals)

„Exista infrastructura de festivaluri, cluburi bine echipate si incapatoare, cel putin in cateva orase mari din tara, au aparut formatii care se prezinta zid, chiar peste multe trupe straine pe care le-am vazut live la festuri mari, insa publicul interesat de trupele metal românesti a scazut, per total, ca numar”

Spuneti-ne cateva cuvinte despre ceea ce se intampla in studio. Cum decurge o zi obisnuita pentru voi?
Depinde in mare masura de ce trebuie sa facem. Daca avem de inregistrat, incercam sa fim in jurul orei 11:00 cu pistele armate si gata de inregistrare. O sesiune de inregistrare obisnuita nu dureaza mai mult de 4-5 ore pentru o piesa, indiferent de instrumentul (sau vocea) care se inregistreaza in ziua respectiva. Daca avem de editat sau aranjat trackuri, incepem in prima parte a zilei si stam chiar si 8-9 ore in fata monitoarelor.

Programul este de obicei intrerupt si de un drum pâna la ‘chiosc’ sau de o masa undeva in apropierea studioului.

Faptul ca avem la Traian 150 ‘comandamentul central’ si ca putem inregistra acolo, in cele mai bune conditii, ori de câte ori dorim, este, dupa parerea mea, cel mai important ‘asset’ al trupei. De aceea, vreau sa ii multumesc din nou pe aceasta cale owner-ului studioului, bunul nostru prieten, inginer de sunet, mentor, guru, chef etc. Costin Dumitrache! 🙂

In ceea ce priveste programul de lucru la Black Rock Studios, ziua de lucru incepea pentru mine in jurul orei 9:00, cand pregateam pistele pieselor pe care le aveam de mixat in ziua respectiva, apoi, pe la 11:00, Kostas intra in actiune. Pe la 15 ne urcam in masina si mergeam intr-un sat din apropiere pentru un souvlaki delicios, ca apoi sa continuam lucrul pâna in jurul orei 23:00, când, de cele mai multe ori, ieseam la o plimbare si o cina pe insula.

Cam pe cand spuneti ca va iesi materialul?
Lansarea noului album va fi cu siguranta anul acesta, in toamna.

Ce muzica ati mai ascultat in ultima vreme? Ati descoperit sau redescoperit vreo trupa care sa va inspire?
Ultimul CD (re)ascultat a fost ‘Eliminator’ de la ZZ Top. A fost extraordinar! Sincer, nu prea am mai ascultat ultimele aparitii din 2015, insa anul trecut am descoperit cu placere trupa Wovenwar, cu fostii membri de la As I Lay Dying. Am insa o lista lunga de albume pe care vreau sa le ascult.

Din ce in ce mai multi artisti rock consacrati au declarat ca rockul este pe moarte sau ca are nevoie de un miracol pentru a continua, referindu-se la genurile „soft” in voga astazi si la disparitia vechii infrastructuri a caselor de discuri. Din punctul vostru de vedere, care credeti ca esti starea rockului contemporan, atat la nivel national cat si international?
Cu siguranta nu a murit, dar se intampla o chestie care este valabila si la artistii pop: la nivel international ramân cativa ‘colosi’ care inca au show-uri sold-out pe stadioane, iar noile formatii de succes isi impart niste nise destul de bine definite, cu un public mult mai putin numeros. Nu vom avea vreodata o noua ‘Metallica’ sau un nou ‘Iron Maiden’. In România, situatia este total diferita fata de acum zece ani, sa spunem. Pe vremea aceea, la nivel general, trupele românesti nu beneficiau de scule performante, de un sunet bun, nu existau cluburi in care sa se poata face un show rock ‘ca la carte’, dar exista o ‘foame’ a publicului pentru concerte, imi amintesc ca erau cluburile arhipline la aproape orice trupa se prezenta pe scena. Acum, lucrurile stau, din pacate, invers. Exista infrastructura de festivaluri, cluburi bine echipate si incapatoare, cel putin in cateva orase mari din tara, au aparut formatii care se prezinta zid, chiar peste multe trupe straine pe care le-am vazut live la festuri mari, insa publicul interesat de trupele metal românesti a scazut, per total, ca numar. Poate ca publicul in cauza a fost constant deceptionat de-a lungul anilor de prestatiile ‘undergroundului românesc’ la nivel general, poate ca inconstanta trupelor de care se atasau si care, dupa un album (maximum doua) in decurs de zece ani, isi incetau activitatea, poate ca frecventa show-urilor cu trupe straine a crescut foarte mult si nu mai vor/pot sa cheltuiasca bani pe ceva ‘Made in Romania’…

Daca ati putea alege un regizor/o regizoare celebru/a ca sa se ocupe de un videoclip GTG, cine ar fi si de ce?
Cu siguranta as fi curios ce ar face Jonas Akerlund cu un videoclip GTG. Motivul ar fi clar: clipurile celor de la Rammstein mi se par, de departe, cele mai reusite din sfera rock.

Famous last words?
Don’t drink and drive!

Nu uitati de concertul special de pe data de 26 aprilie din Club Colectiv, Bucuresti, alaturi de Crimena si Mindcage Escape! Support pentru formatii: 20 de lei. Biletele vor fi disponibile la intrarea in Colectiv, in ziua evenimentului. FACEBOOK EVENT

Goodbye To Gravity Facebook Event


Comentează primul

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată.


*