Povesti din cripta goth’n’roll cu „Vampirii” de la The 69 Eyes

265 vizualizări

Acceseaza AICI versiunea in engleza. Read the English version HERE

Formatia THE 69 EYES este una dintre trupele cult ale intunecatei Finlande.

Nu este de mirare deoarece Vampirii din Helsinki, cum sunt porecliti muzicienii, au dat nastere unei povesti gotice fascinante, care a captivat sufletele melancolice din intreaga lume.

Combinand estetica sinistra a povestilor lui Edgar Allan Poe cu un sound unic inspirat de formatii ca Sisters Of Mercy, The Cure, The Cult, The Mission dar si Guns N’Roses sau Motley Crue, The 69 Eyes au creat un „monstru” cu adevarat original.

Anul 2013 marcheaza un moment important pentru fanii romani ai grupului, intrucat acestia vor avea ocazia sa-i vada live in premiera in tara lor pe melancolicii nordici. Pe 26 octombrie 2013, formatia va poposi pe taramul lui Dracula, in cadrul celui mai important eveniment rock/metal al toamnei la Bucuresti, „Maximum Rock Festival”.

Festivalul va avea loc la Turbohalle si nu va fi o simpla insiruire de concerte, ci o manifestare culturala complexa.

Cu aceasta ocazie, am lasat tepusele ucigatoare de vampiri deoparte si ne-am indreptat increzatori spre „ascunzisul” vampirilor finlandezi, din care l-am „invocat” pe Bazie, chitaristul trupei. Muzicianul ne-a oferit un interviu in care a vorbit despre „tatal” conceptual al trupei – Contele Dracula, viitorul album The 69 Eyes si emotiile pe care le au artistii cand se gandesc la primul lor concert in Romania!

Citeste mai multe.

The69EyesNou

Veti canta in sfarsit in Romania, renumita tara a Contelui Dracula. Cum va simtiti, avand in vedere ca il „creditati” pe Conte pentru nasterea voastra?
Nu ne-am gandit prea mult la acest aspect (rade). Ne bucuram ca putem in sfarsit sa cantam in Romania, ca ni s-a ivit aceasta sansa. Turneele sunt mereu o lupta. Am vrut sa venim in Romania de mai demult, dar nu s-a intamplat. Acum suntem emotionati. Am vrea sa vizitam castelul lui Dracula deoarece niciunul dintre noi nu a mai fost acolo.

Deci planuiti sa vizitati Romania, sa vedeti niste obiective turistice?
Da, ne dorim foarte mult doar ca nu stim daca vom avea si timp. Ar fi foarte frumos sa reusim pentru ca vrem sa simtim acea conexiune, vrem sa vedem locurile. Vom face tot posibilul.

Pe pagina voastra de Facebook scrieti mereu cate ceva despre concert. Are o valoare sentimentala aparte acest eveniment pentru voi?
Da, clar! In primul rand, este mereu interesant sa mergi in tari in care nu ai mai fost. Ai mereu sentimente amestecate si nu stii la ce sa te astepti. Bineinteles ca avem asteptari ridicate pentru ca vom fi in tara lui Dracula si suntem emotionati. Imi place sa fiu surprins intr-un mod pozitiv si de aceea nu imi imaginez lucruri de dinainte. Ne place in special faptul ca vom lua parte la un festival care nu este un simplu eveniment muzical ci un happening complex. Este un loc potrivit pentru a sustine un concert tare.

De curand ati lansat doua vinuri – unul alb si unul rosu. Este acesta un gest metaforic, inainte de a fi unul comercial?
Vinul este o licoare care ne place foarte mult si care are legatura cu ideea de „Vampiri din Helsinki” pe care o promovam, referindu-ne la identitatea noastra. Vinul rosu face parte din intregul concept de „Vampire Branding”, ca sa zic asa. In plus, am lansat o piesa intitulata „Red” care a atras atentia unei cunostinte de-a noastre. Acesta detinea un brand de vinuri si ne-a facut oferta de a lansa prorpia noastra bautura. Ne-am dorit ceva variat – un vin alb pentru petreceri si unul rosu pentru cine mai sofisticate. Lui Jyrki ii place whisky-ul, iar lui Jussi berea, dar cu totii suntem mari consumatori de vin.

Le-ai gustat? Sunt bune?
Da, am avut ocazia sa le gustam direct din butoi. Sunt exceptionale si foarte diverse. Nu sunt vinuri obisnuite, din „stoc”.

Crezi ca trupele care lanseaza vinuri sunt mai sofisticate decat cele care scot beri?
Nu, in niciun caz (rade). Pentru noi nu este ceva comercial. Oricum, o asemenea bautura costa de obicei mult, asa ca nu o scoti pentru a te imbogati ci pentru a le oferi fanilor un obiect de colectie inedit. Noi am ales vinul pentru ca ne caracterizeaza mai mult si suntem fani ai acestei bauturi.

Mi se pare ca The 69 Eyes adopta o strategie de marketing asemanatoare cu cea a trupei KISS. Ati lansat vinuri, aveti propriile reviste cu benzi-desenate. Va regasiti in acest concept de promovare?
Nu prea. Suntem de foarte multa vreme impreuna si lumea deja ne stie. Nu cautam intentionat aceste oportunitati, ci ne gasesc ele pe noi. De exemplu, in legatura cu benzile desenate, Jyrki a creat mereu comic-books. Din acest motiv, cunostea pe cineva care se ocupa cu asa ceva iar aceasta persoana ne-a oferit sansa sa avem propriile noastre benzi desenate. La fel si cu vinul. Din intamplare, stiam pe cineva care avea un brand de bauturi alcoolice. Lucrurile se intampla natural. Cu toate acestea, ceea ce primeaza la noi este muzica. Daca muzica nu este buna, degeaba incerci orice strategie.

„Lost Without Love” este o compilatie de single-uri care poate fi numita un album best-of. Momentul lansarii unui astfel de material este emblematic in istoria unei trupe si dovedeste ca aceasta a atins un anumit nivel. Cum a fost calatoria voastra, de la inceputuri pana acum?
Ceea ce este important e ca ne indreptam mereu spre ceva. Nu stam pe loc. Nu prea ne gandim la trecut, dar atunci cand creezi o compilatie esti nevoit sa treci in revista materialul vechi. Am ascultat cantece pe care le-am scris acum 10 ani si am constatat ca acestea sunt diferite si ca ne-am schimbat. Piesele de acum o decada au spiritul acelor vremuri in timp ce melodiile mai noi respira alt aer. Scena s-a schimbat mult iar acum exista mai multa presiune. Bineinteles ca am avut suisuri si coborasuri, dar am tintit mereu spre ceva, am avut mereu un scop. Inca ne pastram pasiunea si entuziasmul, vrem sa facem ceva nou si interesant. Cred ca acesta este cel mai greu lucru – sa ramai proaspat si relevant, atat pentru ceilalti, cat si pentru tine. Avem o poveste lunga…totul este altfel, de la cum stau lucrurile in interiorul trupei, pana la felul in care compunem si inregistram. Lucrurile sunt intr-o perpetua schimbare si nu stii niciodata unde te afli in calatoria ta.

Dar, de exemplu, cand mergeti intr-un bar in Helsinki si va intalniti cu baietii de la HIM, sa spunem, depanati povesti, deveniti nostalgici?
Nu. Este ca si cum am relua legatura cu un prieten vechi cu care nu am prea vorbit. Il intrebam ce mai face, cum merge treaba cu noul album. Vorbim mereu despre prezent, totul se intampla „acum” si nu este deloc nostalgic. Noi suntem impreuna de 25 de ani si uneori, recunosc, ne intrebam cum a trecut acest timp, cum am ajuns aici. Nu ne dam seama ce s-a intamplat, dar in niciun caz nu devenim nostalgici, chiar daca ne amintim vremurile de la inceput. Cheia este sa traiesti aici, acum.

Scena finlandeza de rock s-a schimbat in ultimii ani. Trupele mai noi nu mai abordeaza atat de des romantismul gotic atat de la moda acum cativa ani. Nu mai este acesta in voga sau aveti de-a face cu o revolta impotriva vechilor idoli?
Cand noi si HIM am aparut pe scena, romantismul gotic era ceva nou. Apoi o multime de formatii au inceput sa ne copieze deoarece acela era sound-ul „in voga”, la vremea respectiva. As vrea sa aud o formatie noua care aduce prospetime in industrie, dar nu prea s-a intamplat sa am revelatii in ultima vreme. Trendurile sunt lucruri care tin de timpuri specifice iar, in momentul ascensiunii noastre, era la moda ceea ce compuneam noi, influentati de idolii acelor vremuri: formatii glam, goth etc. Sper ca scena finlandeza sa evolueze si sa descopere ceva nou.

Cum stati cu noul album?
Am vrut sa il finalizam mai repede dar am fost extrem de ocupati, asa ca nici macar nu am inceput! Planuim sa intram in studio cat de curand dar nu cred ca se va intampla in urmatoarele 6 luni. Trebuie sa compunem mai multe piese. Este mereu o provocare pentru ca esti nevoit sa recreezi tot ce ai facut pna acum. Dureaza ceva. Daca tragi prea tare, nu iese nimic, sau iese fortat. E necesar sa vrei sa compui muzica noua. Intai scoatem aceasta compilatie, „Lost Without Love”, iar apoi va veni timpul noului disc. Cred ca il vom scoate anul viitor pe vremea asta.

Speram ca Dracula va va inspira, daca tot popositi pe taramul lui!
Da, desigur! Trebuie sa cauti mereu inspiratie in tot ce te inconjoara! Va asteptam la concertul nostru din Romania.

Kiitos Bazie!

***************
Reamintim ca organizatorii MAXIMUM ROCK FESTIVAL vin in sprijinul fanilor muzicii rock si metal, a celor care doresc sa participe la ambele zile de festival, pastrand pretul la abonamentele individuale la valoarea de 160 lei. Mentionam ca acestea, dupa data de 4 octombrie, aveau valoarea de 175 lei.

Afis-MR-Fest-2013 2

Bilete pentru o singura zi:
90 lei: pana la data de 04 octombrie – Sold Out
100 lei: in perioada 1 – 24 octombrie
115 lei: pentru ziua de 25 octombrie
125 lei: pentru ziua de 26 octombrie

Abonamente:
Abonamente CIUC MUSIC LIVE MUSIC (3 pers) la pret special: 299 leiSold Out!

Abonamente individuale:
145 lei: pana la data de 4 septembrie – Sold Out!
160 lei: in perioada 24 octombrie
175 lei: in perioada 1-24 octombrie
200 lei: in perioada 25-26 octombrie

Biletele si abonamentele se pot achizitiona deja din reteaua Eventim (Magazinele Germanos, Orange, Vodafone, Domo, librariile Carturesti, Humanitas si online pe www.eventim.ro). O lista cu toate magazinele din tara unde gasiti bilete pentru acest concert se poate vedea AICI.

IMPORTANT: Se mai pot castiga pass-uri meet & greet pentru formatiile The 69 Eyes, My Dying Bride, Atrocity, Leaves’ Eyes etc. Pentru aceasta cei interesati trebuie sa trimita un email la festival@maximumrock.ro (subiect: Meet and greet MRF) in care, pe langa numele complet, codul de bare al biletului si data achizitiei, trebuie sa numeasca si formatia la care doresc sa participe la meet & greet.

****************
Organizatori: Promusic Events & Xlab Solutions
Eveniment recomandat de: Maximum Rock si sustinut de Ciuc Premium
Producator: Nelu Brindusan
Contact: festival@maximumrock.ro


Comentează primul

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată.


*