Bucovina / 03.10.2018, Hard Rock Cafe, București

422 vizualizări

Sunt multe lucruri pe care ne dorim de mult timp să le facem și nu reușim decât foarte târziu. E valabil și în cazul meu, susținătoare înfocată a scenei metal românești și mare amatoare de concerte, ca activitate de bază în timpul liber. Spusesem la un moment dat, când am fost întrebată de ce nu plec să studiez în străinătate, că nu plec de aici până nu apuc să îmi văd toate trupele românești preferate live. Cu concertul de ieri seară, am mai înregistrat o premieră și am mai făcut un pas către Occident.

Spre rușinea mea, încă nu am avut șansa să văd Bucovina, nici să pășesc în Hard Rock Cafe, deși locuiesc de 3 ani în București și ocazii au existat cu duiumul. Însă, așa cum toate vin la timpul lor, concertul special Bucovina de aseară a intrat la fix. A fost ultimul show din capitală dinaintea lansării noului album al trupei, care va avea loc pe 8 decembrie la Arenele Romane și a fost „packed”!

Am ajuns cam cu o jumătate de oră înainte să înceapă concertul și am avut șansa să admir puțin locația înainte să se aglomereze zona din fața scenei. Aveam în minte mitul pe care și l-a construit Hard Rock Cafe și-mi defilau în memorie toate tricourile cu logo-ul lor din diverse colțuri ale lumii pe care le-am văzut prin oraș. Înconjurată de obiecte care le-au aparținut artiștilor sau de poze cu aceștia, îmi sorbeam uluită berea, trăgând cu ochiul când la Spin Doctors, când la Michael Jackson, când la Dave Mustaine sau la Motley Crue, când la U2, Pink Floyd sau Queen. După ce mi-am hrănit curiozitatea, am dat o tură și pe la standul de merch al trupei, unde aduseseră niște printuri imense și extraordinare cu picturi semnate de Iulian Agapie, omul din spatele Print per song. Pictorul a apărut mai târziu și pe scenă, unde a desenat câte ceva pentru fiecare melodie pe care trupa a cântat-o, după cum a simțit-o în momentul respectiv, ceea ce mi se pare ireal de frumos.

Ce mai aveau băieții de la merch? Cartonașe de colecție semnate de trupă, un token pentru precomanda noului album, o idee foarte interesantă și inspirată care ar face să lucească a dorință ochii oricărui colecționar. Mai alesochii mei, doar că nu aveam cash asupra mea, așa că a trebuit să mă mulțumesc cu privitul.

Lumea se strângea prea repede în jurul meu, în timp ce eu pregăteam telefonul pentru un episod live pe pagina noastră de Facebook. Oameni de toate vârstele și mulți copii strângeau rândurile pe măsură ce se apropia momentul 0. Doi băieței s-au așezat pe treptele din fața scenei, pe care nu le-au mai părăsit cât a fost concertul de lung. Un freamăt și un du-te-vino plin de entuziasm, un murmur continuu, care nu s-a potolit până când nu s-a stârnit ropotul de aplauze ce marca apariția pe scenă a artiștilor.

Cu modestie și cu gesturi firești, trupa ieșeană și-a început recitalul cu melodia „Zi după zi, noapte de noapte”, electrizând publicul. Au continuat cu „Luna peste vârfuri” și au ținut-o tot așa, cu sute de fani în picioare și alte zeci care dădeau din cap de la mese, dintre care mai toți îi acompaniau, știind versurile pe de rost. Au urmat multe melodii celebre, printre care „Ultima iarnă”, „Duh” sau „Așteaptă-mă dincolo de moarte”. Aceasta din urmă a fost cea mai specială pentru mine, având în vedere încărcătura emoțională din spatele versurilor. Băieții ne-au îndemnat să nu uităm, chiar dacă au trecut deja 3 ani de la Colectiv, iar toți cei din fața scenei au devenit unul singur, scandând versurile piesei, toți cu aceeași energie și cu aceeași emoție, în semn de omagiu pentru cei care au plecat dintre noi.

Totul a fost exact așa cum m-am așteptat să fie: desăvârșit. Nu degeaba Bucovina e una dintre cele mai apreciate și mai cunoscute trupe românești. De-a lungul timpului, au urcat pe scenă alături de nume mari din industria metal, cum ar fi Nokturnal Mortum, Arkona, Moonsorrow, Korpiklaani, Finntroll sau Eluveitie. Ne-au reprezentat cu cinste la Wacken, în 2011 și au în palmares zeci de concerte sold out.

Ne-au făcut și o mică surpriză aseară: au cântat pentru noi una din melodiile care vor apărea pe următorul album- „Noaptea nimănui”, ceea ce face anticiparea și mai dulce. De-abia aștept să-i revăd la lansare, cu același sound heavy și agresiv cu care ne-au obișnuit, cu aceeași energie și aceeași comunicare activă cu publicul, cu tot regretul că a trebuit să treacă atâta timp ca să intru și eu în rândul lumii și cu promisiunea că nu se va mai întâmpla.