SepticFlesh – Intuneric à la grecque (interviu)

329 vizualizări

Septicflesh este deja o prezenţă obişnuită pe meleagurile noastre. De când s-au reformat, grecii par să trăiască o a doua tinereţe, iar muzica, fără umbră de compromis comercial, atrage deja un număr fidel de admiratori. De la Râşnov la Bucureşti, Septicflesh îşi cântă viziunea întunecată şi în faţa românilor, acum în turneul de promovare a albumului „Codex Omega”. Despre surse de inspiraţie, concerte, proiecte şi viziune am stat de vorbă cu chitaristul Christos Antoniou.

A trecut un an de la lansarea lui „Codex Omega”. Dacă priveşti înapoi, cum vezi astăzi acest album?

Este un album bun. Noi ştim cât am muncit la el şi nu facem acelaşi disc de două ori. Apoi, reacţiile au fost bune, atât din partea fanilor, cât şi din partea presei. Cu alte cuvinte, „Codex Omega” este un album de succes.

Tocmai mă pregăteam să spun că reacţiile despre care vorbeşti au fost excelente. Pare că Septicflesh trăieşte o a doua tinereţe. Cum faceţi pentru a evolua în continuare, păstrând în acelaşi timp trăsăturile care vă definesc?

Fiecare album estre extrem de important pentru noi. Mereu căutăm căi noi de exprimare. Lucrăm din greu pentru ca tot ce facem să aibă o culoare nouă în comparaţie cu albumele anterioare. Nu ne grăbim, ne aşezăm şi stăm de vorbă. Suntem mulţi compozitori şi este o muncă de echipă, iar asta e în avantajul nostru. Încercăm să nu ne repetăm şi să ne dezvoltăm ideile.

Pentru Septicflesh părţile orchestrale sunt foarte importante. Uneori, problema care apare – ca şi în cazul lui Dimmu Borgir, de pildă – este că şi în concert, o bună parte a muzicii este înregistrată. Nu este frustrant? Nu v-aţi dori variante care să vă ofere posibilitatea să faceţi totul live?

Ne-ar plăcea să cântăm cu orchestră în fiecare zi, dar nu avem banii necesari. Este extrem de scump să angajezi o orchestră. Putem să dăm câteva spectacole speciale, dar în privinţa turneelor, unei formaţii ca SepticFlesh – sau chiar Dimmu Borgir – îi este imposibil să le facă însoţită de orchestră.

Eşti un muzician şcolit, ai studiat teoria clasică a muzicii. Din perspectiva ta, care este legătura între marea tradiţie muzicală europeană şi death-metal?

Da, am studiat compoziţia, armonia şi contrapunctul. În ceea ce priveşte partea muzicală, nu prea sunt similitudini. Dar poţi lua elemente de muzică clasică şi le poţi adapta astfel încât să obţii o variantă metal. Până la urmă, muzica clasică a influenţat cam tot ce s-a făcut după aceea. Multe formaţii se inspiră din ea. La vremea lui, Mozart a fost un fel de rock, foarte popular. Astăzi se poate folosi câte ceva, nu prin imitaţie, ci luând anumite elemente.

Ne întoarcem la „Codex Omega”. O parte din versuri sunt foarte directe, cum ar fi de pildă cele de pe piesa-titlu, „3rd Testament (Codex Omega)”, o declaraţie de ateism. Sunt asemenea declaraţii importante pentru voi astăzi?

Textele sunt la fel de importante ca muzica pentru noi, aşa că Sotiris lucrează foarte serios la versuri. Uneori mesajul este ascuns, alteori spunem lucrurile foarte direct. Suntem o trupă antireligioasă, asta e clar. Nu vorbim despre satanism, nu prea folosim asemenea imagini, dar Sotiris încearcă să critice religia în general. Iar „Codex Omega” este un mod de a descrie viziunea lui.

Pe de altă parte  „Enemy of Truth”, de pildă,  vorbeşte despre dezinformarea din zilele noastre, prin mijloace de comunicare în masă. Crezi că în această privinţă peisajul s-a schimbat multă faţă de cum era acum 20 de ani, când practic nu existau Facebook, Twitter şi altele asemenea? Ne influenţează toate acestea viaţa de zi cu zi?

Bineînţeles! E un pic înfricoşător. Oricine poate spune ce vrea, informaţiile nu sunt verificate, poţi difuza ştiri false, acuzaţii nefondate. E o nouă eră, din păcate cam stricată. Adevărul este unul singur şi trebuie să lupţi pentru el. Adevărul învinge până la urmă. Dar, din cauza internetului, a platformelor sociale, avem nişte standarde ciudate.

Vorbeai mai devreme despre mesaje ascunse. De-a lungul carierei voastre aţi avut câteva titluri controversate, ambigue: „Communion”, „Great Mass”… Sunt titluri care la o primă vedere trimit la semnificaţii creştine. Dar dacă asculţi cântecele, dacă citeşti versurile, este de fapt invers. Ce vreţi să exprimaţi prin aceste metafore?

Vezi tu, asta e o întrebare pe care cel mai bine ar fi să i-o pui lui Sotiris. Dar pot să-ţi spun că, aşa cum ziceam mai devreme, suntem o formaţie antireligioasă şi suntem total împotriva propagandei, a modului în care sunt manipulaţi oamenii de creştinism. Şi creştinismul şi satanismul sunt într-un fel acelaşi lucru, au mult marketing în spate, iar noi criticăm aceste aspecte despre care vorbeam.

Aţi fost de mai multe ori în România şi vă pregătiţi să veniţi din nou în martie anul viitor. Aveţi amintiri plăcute?

Sigur că da, am cântat în România cu doar o lună în urmă, la Rockstadt, la Râşnov. A fost unul dintre cele mai bune concerte ale noastre din toate timpurile. Atmosfera a fost extraordinară, reacţia publicului, excelentă. Cu siguranţă a fost unul dintre cele mai bune trei spectacole din toată cariera. Şi aşteptăm cu mare nerăbdare să cântăm din nou în România, la Bucureşti, de data aceasta.

Dacă tot te-am prins, profit de ocazie ca să te întreb şi de Chaostar. Aţi lansat de curând „The Undivided Light”. Cum vezi proiectul, ce loc ocupă în preocupările tale?

E un pic mai complicat cu Chaostar. Încerc, pe cât pot, să ţin proiectul în viaţă, dar cea mai mare parte a timpului o dedic lui Septicflesh. Cu siguranţă vom mai scoate albume cu Chaostar, dar momentan accentul e pus pe Septicflesh. Nu am mult timp şi trebuie să-l folosesc în mod eficient.

Dar există şanse să vedem Chaostar în concert?

Sigur că da. Am dat câteva concerte, unul chiar în România. Avem idei, avem şi câteva oferte, dar e foarte dificil să cânţi piesele Chaostar în concert. Vom face acest lucru, dar la ocazii speciale.

Aţi început deja să scrieţi muzică nouă pentru Septicflesh sau deocamdată e vremea turneelor şi abia apoi vă veţi apleca asupra noilor compoziţii?

Cum a trecut abia un an de când am lansat „Codex Omega”, trebuie să-l promovăm. Avem câteva idei, dar momentan nu exisă nimic complet, sunt doar nişte frânturi.

Atunci ne vedem în martie.

Mulţumesc, aşteptăm cu nerăbdare să ajungem din nou la Bucureşti. Cred că e unul dintre locurile unde cântăm cu cea mai mare plăcere.

Biletele pot fi achizitionate online de pe platforma AmBilet.ro, la următoarele prețuri:

69 lei – Presale (primele 50) – Sold Out!

75 lei – Normal Ticket (preț până pe 30 martie, inclusiv)

85 lei – bilet Acces (în ziua evenimentului)


Comentează primul

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată.


*