Cronică dublă: Robin and the Backstabbers în I.O.R și Kumm la Grădina cu Filme (București/ 07.08.2015)

212 vizualizări

Vineri seara m-am trezit cu două concerte mari și late pe lista mea de evenimente, în locuri destul de îndepărtate unul de altul. Era întâi Robin and the Backstabbers în parcul Alexandru Ioan Cuza (încă denumit I.O.R. de noi cei care-și fac veacul prin Titan/Balta Albă), apoi Kumm în Grădina cu Filme, tocmai la Piața Lahovari. Deci… slalom.

Prima oprire a fost la foișorul din Alexandru Ioan Cuza pentru concertul Robin and the Backstabbers. Credincioasă, din păcate, obiceiurilor mele din vechime, care mă fac să întârzii mai ales la evenimentele care se desfășoară la doi pași de mine, am plecat de acasă mai târziu decât ar fi trebuit. Mijloacele de transport în comun s-au sincronizat însă într-un mod nesperat, așa că am pus piciorul pe podeaua de lemn a foișorului fix când ceasul bătea ora opt, cu câteva zeci de secunde înaintea începerii concertului propriu-zis.

Locul gemea de lume, drept pentru care m-am instalat direct pe jos, fix în fața scenei. Nici nu am apucat să mă așez bine, că s-a și dat drumul la cântare. Au existat ceva schimbări în setlist față de săptămâna trecută, din pricina timpului limitat de care dispunea formația (Oigăn trebuind să ajungă, după cum probabil bănuiați, la concertul Kumm din buricul târgului). Muzică în cântece și Imperatrix au dispărut, făcând loc pentru Arte și meserii, care a fost interpretată fix la începutul concertului, iar din Cristina nu am auzit decât un refren fredonat mai mult în joacă la sfârșit, în loc de bis. În rest, voie bună, vorba ceea.
RATB IOR 2

Loc de dans nu prea a fost, dacă nu punem la socoteală copilașii care se zbânțuiau cu atâta foc prin fața băieților, încât Andrei Fântână a plecat la un moment dat din spatele clapelor special pentru a li se alătura un pic. Cel mai mult am regretat că nu puteam dansa atunci când s-au auzit SPNZRTR și Vânătoarea regală; atmosfera a fost însă foarte plăcută și așa, iar după ultimele acorduri, băieții au fost efectiv asaltați de fanii doritori de fotografii. Cu excepția lui Oigăn, care deja evadase din foișor cu direcția Piața Lahovari, motiv pentru care mi-am luat și eu fotograful de o aripă și ne-am azvârlit rapid într-un taxi.
RATB IOR 1Am ajuns acolo cam în același timp cu Oigăn, reușind să prindem chiar și o piesă din setlistul Simonei Radu, invitată să cânte în deschiderea Kumm. Mesele ce fuseseră scoase din decor la concertul RatB din urmă cu o săptămână reapăruseră în peisaj, și, ca rezultat, publicul era vizibil mai cuminte decât cel de data trecută.

Eram tare curioasă să văd cum avea să arate Kumm după plecarea lui John Ciurea, mai ales că pe Facebook nu prinsesem nimic legat de noua componență. Curiozitatea mi-a fost satisfăcută o dată cu startul concertului, Oigăn fiind cel care i-a prezentat în mod oficial pe Anghel de la Brum la chitară bas și Tavi Scurtu la tobe. Alături de aceștia și de Iordache, Oigăn și Andras a urcat din nou pe scenă și Ana-Cristina Leonte, cu tot cu a ei vioară, în timp ce pe ecranul din spate se derula pe mute filmul “Fight Club”.
KUMM 1

Concertul a debutat cu o variantă de Mister Superman care (nu aruncați cu pietre) mi-e în continuare mai puțin dragă decât originalul, și s-a menținut pe linia “Far From Telescopes” cu piesa Police, pe care Oigăn a dedicat-o lui Brad Pitt. De-abia pe la a patra piesă am avut șansa să ascultăm ceva de pe cel mai recent album Kumm, o dată cu interpretarea Sugar Hill.

Să nu spui nimănui a fost descrisă de către Oigăn drept “o piesă care a fost un mare hit în Ucraina”, spre amuzamentul celor prezenți. După ea a urmat tandra One in a Million, apoi formația a făcut un salt înapoi în timp cu piesa Red Coffee, declanșatoarea de piele de găină și ochi umezi. Evident că nu se puteau opri aici, așa că au mai trântit și un Different Parties, respectiv un That’s Right, ca să-i termine pe toți sentimental, probabil.
KUMM 2

Evident, după partea asta, a urmat și o parte mai de dans și energie pură, manifestată întâi prin Evil Eye, apoi prin Yellow Fever, piesă pe care domnișoara Leonte a trântit niște vocalize de m-a lăsat într-o admirație totală – nu că m-aș fi așteptat la altceva din partea ei. Setlistul s-a încheiat, destul de previzibil, cu piesa 1000 de chipuri pe post de bis – și așa s-a isprăvit o seară de vineri super faină, care mi-a deschis un concediu scurt, dar binemeritat, zic eu.

CE AU CÂNTAT RATB

Arte și meserii
Cosmonaut